Khamis, 28 April 2011

Teguran Dari Tuhan

Salam perjuangan buatb semua rakan-rakan,sahabat-sahabat serta pengembara blog ini.
Alhamdulillah,pagi ini Allah berikan aku satu kekuatan dan ketumbukan hebat pada minda dan hati ini untuk menggerakkan tangan menyampaikan sedikit ilmu dan "sharing m0ment".
"seusai meeting program 1 Malaysia Leadership and youth training semalam,aku terus keluar disebabkan beberapa desakan dan tekanan.Entah kenapa.Allah,hanya pada-Mu aku berserah.
sempat berjumpa dengan Phang siew Chin yang merupakan Naib Presiden 1 PMUKM yang juga merupakan mahasiswa tahun 3 Fakulti Undang-undang UKM.
Alhamdulillah,Allah masih sayangkan aku.Ketika aku berborak dengan beliau berdekatan dengan curam laluan barang,hampir-hampir aku terjatuh.Sangat mendebarkan dan tergamam.Jika jatuh,apa entah yang akan berlaku pada diriku.Mungkin sekarang dihospital menerima rawatan susulan.

TERIMA KASIH ALLAH,KAU MASIH BERI PELUANG PADAKU



"Ya Allah, jadikanlah diri kami mencintai keimanan dan hiaskanlah iman itu menjadi suatu keindahan dalam hati kami. Jadikanlah diri kami membenci kekufuran, fasiq dan kederhakaan serta jadikanlah kami dari golongan orang-orang yang mendapat petunjuk".

Aku tersentak dan tergamam ketika hampir jatuh dari bangunan atas Pusanika berdekatan tangga menuju kebilik PMUKM.Tidak tahu apa yang boleh dikatakan melainkan hanya ungkapan "ALLAHAKBAR" yang sempat aku ucap.Phang Siew chin yang berada berdekatan aku pada ketika itu pun tergamam melihat aku.Kata-katanya selepas itu seolah dia menggambarkan andai aku jatuh,pasti keadaannya teruk dan parah.
Entah kenapa fikiranku berkecamuk semalam.

Dengan minda positif,aku masih optimis bahawa ini adalah teguran Allah padaku untuk hari semalam.lantas mulutku mengucapkan kalimah toyyibah "Astaghfirullahal 'azeem".
Pasti dan pasti Allah telah menegur hamba-Nya yang sering melakukan kesilapan.
Allahurabbi.diri ini lemah.Dan aku bersyukur kerana Allah masih lagi memberikan aku kekuatan.Semalam pengajaran yang bermakna aku dapat.Terima kasih Tuhan atas teguran itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan