Khamis, 14 April 2011

Seharian,sedih dan gembira


Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan pada semua sahabat-sahabat yang mengunjungi blog ini.

Alhamdulillah,Allah berikan saya kekuatan untuk terus menulis dalam blog ini.Sejak semalam,saya hanya membuka blog ini.dan tidak terdaya untuk menggerakkan jari dan pena minda untuk menulis sesuatu yang terbuku dihati.Ya,Allah,hanya engkau yang mengetahui betapa sedih dengan permasalahan yang berlaku.

Semalam aku amat sedih.Entah kenapalah.Tetapi hari ini aku kembali ceria walau cerianya ini terpaksa aku cari untuk padamkan semula kesediahn yang berlaku.Tapi tidak menagapa.Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan aku.

Masih banyak kerja yang belum setel.walaupun sekarang dalam fatrah imtihan akhir,dan sudah 3 paper selesai,rasa seperti bukan mood exam seperti yang dirasai mood exam sem lepas.Aduh.!fikiranku berkecamuk memikirkan hal yang belum selesai.Ya Allah bantulah hamba-Mu ini.

Hari ini jadual aku pack walaupun tiada paper hari ini.Pada sebelah pagi aku bergegas ke hentian kajang untuk bertemu pesuruhjaya sumpah.Lepas balik dari hentian kajang,pergi ke kedai motosikal untuk membaiki moto yang merupakan aset utama aku dalam bergerak ke sesuatu tempat.tengahari,aku rasa sangat letih dan smepat untuk rehatkan minda.aku bangun solat zohor dan kembali menjalankan tugas sebagai Majlis Perwakilan Mahasiswa UKM.hmm...Ya Allah..penatnya hanya engkau yang tahu.Pergi membuat temujanji dengan pihak unit penjanaan bendahari UKM pada minggu hadapan.Destinasi akhir terus ke Fakulti kesayanagn aku,iaitu Fakulti Pengajian Islam FPI.Aku ingin berjumpa mentorku iaitu pensyarah di jabatan Al-Quran Al-Sunnah,Dr Wan Nasyaruddin Wan Abdullah.
Dia memang smart bagiku.huh.
Ingin bincangkan tajuk kajian ilmiah yang belum mendapat ilham.
Membuat perbincangan dalam kereta beliau sambil bergerak ke kedai bakeri dekat Pusanika UKM untuk menikmati roti Fish figo dan air milo ais.mentorku pula minum kopi radix.Huhu....
Ustaz bertanya pada aku "Ikram,apa yang ikram nak buat pasal tajuk tesis?"terpinga aku mendengar persoalan itu dan tidak tahu apakah tajuk yang sesuai.
Mula sekali aku mencadangkan untuk membuat berkaitan dengan ekonomi.pada mulanya memikirkan untuk memilih tajuk kajian ilmiah tentang pemakanan sunnah dalam melahirkan golongan generasi ulul albab.Rasa seperti kurang sahaja bahan.Nak tukar tajuk kajian ilmiah.



Sebelum aku berjumpa mentor dibiliknya,aku menapat satu kad walimatul urus seorang kakak dari fakulti Pendidikan.Terfikir aku masa itu,jika aku buat berkenaan pendidikan seks pun bagus jugak.Aku cadangkan pada ustaz aku ingin buat tentang strategi pengajaran pendidikan seks.dan ustaz menambah,bagus jugak tuh dan menambah baikkan tajuk,strategi pengajaran pendidikan seks di zaman rasulullah.
Usta menghurai serba sedikit berkenaan pendidikan seks dan boleh dikupas dalam konteks yang sangat luas....

Alahmdulillah.Syukur pada mu ya Allah.dapat juag aku menetapkan tajuk cadangan untuk kajian ilmiah.
dan sempat juga ustaz memberitahu pasal pemilihan pasangan yang juga merupakan sebahagian daripada item dalam pendidikan seks.Sangat menarik ualasam ustaz dan aku termotivasi.Fikiranku kembali tenang dan okay tanpa memikirkan masalah yang berlaku..
Alahmdulillah...
Maaflah pada mereka yang terlibat,aku terpaksa luahkan kesediahn ini di blog kesayangan aku ni.harap faham......
santai je penulisan aku kali ni.......
jumpa di post akan datang.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan