Isnin, 16 Februari 2009

BAHAYA VALENTINE`S DAY


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


INILAH SALAH SATU BUDAYA BARAT YANG AKAN MEMUSNAHKAN UMAT ISLAM...
sedar ataupun tidak,umat kristian hari ini begitu hebat dalam menyampaikan dakyah mereka supaya lebih ramai penganut agama kristian.Antara dakyah mereka adalah meraikan hari KEKASIH atau lebih popular dengan VALENTINE DAY...
Umat ISLAM DILARANG dan DIHARAMKAN daripada meraikan hari kekasih yang disambut pada 14 FEBRUARI setiap tahun.Ini kerana apabila tibanya hari kekasih,setiap pasangan yang ber "COUPLE"memberikan hadiah yang menarik kepada pasangan mereka sebagai tanda cinta dan sayang kepada kekasih mereka.Tidak cukup dengan memberikan hadiah sahaja,malah setiap pasangan akan keluar meraikan hari kekasih berdua-duaan.dalam situasi berikut macam2 yang dilakukan mereka.. yANG PASTINYA,....... IA AKN BERAKHIR DENGAN AKTIVITI SEKS BEBAS..
Bagi membicarakan tentang perayaan HARI KEKASIH dengan lebih terperinci lagi,kit perlu tahu bahawa apa sebenarnya maksud yang tersirat pada HARI KEKASIH atau VALENTINE DAY?
Dari segi bahasa,"VALENTINE", diambil daripada perkataan bahasa Inggeris dan "VALENTINO"dalam bahasa Itali yang diambil daripada sebuah keluarga berbangsa Rom,dan dalam bahasa latin disebut sebagai Valentinus yang bermaksud kuat,sihat dan aktif...
Menurut sejarah pula Valentine pula diambil sempena seorang paderi besar kristian pada zaman pemerintahan Ratu Issabel dari Sepanyol iaitu St Valentine.Pada zaman pemerintahannya,beliau berjaya mengalahkan kerajaan Islam di Codova pada 14 Februari 270 Masihi.Tarikh ini amat bermakna bagi beliau disebabkan oleh kekalahan umat Islam dan sehingga beliau menganggap rakyat Cordova sebagai kekasihnya dan bagi mngenangkan peristiwa tersebut,rakyat Cordova menyambutnya setiap tahun pad 14 Februari.
Dalam pada itu nama St Valentine sering digunakan digereja gereja yang terkenal seperti St Valentine Church di Phildelphia dan St Valentine Catholic Church di Peru dan banyak lagi gereja yang menggunakn nama St Valentine bagi mengingati tokoh agama kristian itu.
Dengan fakta2 di atas,jelas menunjukkan bahawa perayaan Hari Kekasih merupakan bukan perayaan bagi umat islam dan ia adalah perayaan orang kristian.Ini menunjukkan ia amat bertentangan dengan ajaran Islam dan Islam melarang umatnya daripada meniru identiti agama lain lebih-lebih lagi dalam perkara yang melibatkan Aqidah.dalam erti kata lain,Islam melarang umatnya daripada mencampur adukkan segala perkara agamanya dengan agama lain yang boleh membawa seseorang Islam itu kepada kekufuran.
firman Allah dalam surah Al-Kafirun:
Kataknlah wahai orang-orang kafir.tidak aku( NABI MUHAMMAD) sembah apa yang kamu semua sembah.dan tidak kamu sembah apa yang aku sembah.dan tidak aku sembah apa yang kamu sembah,dan kamu tidak sembah aoa yang aku sembah .bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku.
Demikian juga kita sebagai umat islam dilarang dalam meniru gaya dan penampilan yang ditonjolkan oleh orang2 bukan islam..Bukan sahaja dalam penampilan,malah setiap aspek yang bertentangan dengan Islam kita dilarang mengikutinya.
Kesimpulannya,Panel Kajian Aqidah dan Panel Kajian Syariah JAKIM telah memutuskan bahawa amalan menyambut VALENTINE DAY adalah HARAM,dan lari daripada ajaran islam,manakala MAJLIS FATWA KEBANGSAAN memutuskan bahawa amalan merayakan VALETINES DAY tidak pernah dipernah dianjurkan oleh Islam dan mengandungi unsur2 kristian yang boleh meroskjan Aqidah umat islam.
MARILAH KITA MEMARTABATKAN AJARAN ISLAM YANG SYUMUL DARI SEGALA ASPEK SAMADA DARI PERUNDANGANNYA,POLITIK DAN BUDAYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan